Hogyan bánjunk okosan a gonosz emberekkel

Nem mindenki viselkedik a legjobban, akivel az életben találkozik. Akár csak rossz napjuk van, akár eleve rosszkedvűek, az aljas emberek mindenhol jelen vannak. Azonban nem kell viszonozni a durvaságukat.

A kiskereskedelemben és a szolgáltató iparágakban dolgozó emberek tudják, milyen nehéz lehet ezt türelemmel bírni. Soha nem volt könnyű kedvesnek lenni a rosszindulatú emberekkel, de sokkal előrébb visz az életben, mint ha lesüllyednél az ő szintjükre.

Szeretnéd tudni, hogy hogyan bánj a legrosszabb emberekkel és ügyfelekkel? Nem vagy egyedül. Ez az útmutató segít a gonosz emberek okos kezelésében.

Felkészülés a konfrontációra

Bár nehéz megbirkózni az aljas emberekkel, vannak módok arra, hogy felkészüljünk a csúnya összetűzésekre, hogy gyorsabban és békésebben kezeljük azokat.

Kezdd a következő lépésekkel:

1. Kezdd az öngondoskodás alapozásával

Az aljas emberekkel való interakció legjobb kezeléséhez kezdd azzal, hogy vigyázol magadra. Ha egészséges mentális és érzelmi állapotban vagy, jobban felkészült leszel arra, hogy kapcsolatba lépj azokkal az emberekkel, akiknek hiányosak ezek a területek. Ha nem vagy felkészülve, végigsétálnak rajtad.

Keress módokat az önértékelésednek és önbecsülésednek megerősítésére. Ha rendszeres gyakorlattá teszed az önigazolást, egy dühös személy sértései kisebb valószínűséggel ütnek szíven.

A megfelelő pihenés és testmozgás szintén javítja életminőségedet és a hangulatodat. Dolgozzon a pozitív kilátások elsajátításán, és a világ rosszindulatú emberei nem fognak olyan könnyen kihozni a sodrodból.

2. Vegyünk egy mély lélegzetet

Ha látod, hogy egy hosszú és kihívásokkal teli interakció előtt állsz, vegyél egy mély lélegzetet. Ez az egyszerű művelet lelassíthatja a pulzusodat és megnyugtathatod magad annyira, hogy higgadtan közelítsd meg a helyzetet.

A légzőgyakorlatok hatékony módszer a szorongás csökkentésére. Nyugodtan érezheted magát, amikor olyan személlyel érintkezel, aki nem kedves vagy irracionális, ezért használhatod ezt a technikát, hogy megőrizd a hidegvéredet.

3. Tanulj meg együttérezni

Az empátia az a képesség, hogy mások helyébe helyezed magad, hogy megpróbáld megérteni, hogy a másik hogyan érzi magát. Sajnos ritka a mai világban, az empátia erőteljes tulajdonság, és kritikus a feszült helyzetek oldásában.

Gyakran rosszindulatú emberek reagálnak olyan külső helyzetekre, amelyekről te nem is tudsz. Bár az ilyen emberekkel való foglalkozás nem igazán szórakoztató, szembesülhetnek saját problémáikkal, amelyek felülmúlják a jelenlegi helyzetet.

Ismerd el a csalódottságukat, és kérdezd meg, hogy mit tehetsz a segítségükre. Ha empátiával közeledsz az emberekhez, csökkented az ellenségességüket. Még az is lehet, hogy eljutsz a gyökeréhez, ami igazán zavarja őket.

4. Problémamegoldás gyakorlása

Míg egyesek csak a szórakozás kedvéért gonoszak másokkal, gyakran egyszerűen csak kifejezik csalódottságukat egy bizonyos probléma miatt. Az aljasság kikapcsolásának leggyorsabb módja a megoldás nyújtása.

Edzd a problémamegoldó izmaidat és jól felkészült leszel arra, hogy megbirkózz a nehéz emberekkel, akikkel találkozol. Fontold meg, hogy milyen problémák merülnek fel a munkahelyeden, és hogyan kezelnéd azokat. A megoldások gyorsasága és pontossága a gonosz embert hálássá változtathatja.

5. Aktívan kerülj kapcsolatba aljas emberekkel

Ez a tipp ellentmondónak hangozhat. Rengeteg forgatókönyv létezik, amelyek segítségével elkerülheted a gonosz embereket, például a nyilvánvaló zaklatókat, ha lehetséges.

Nem azt javaslom, hogy tegyél meg mindent, hogy gonosz embereket találj, akikkel beszélgethetsz. Azonban ne riadj vissza azoktól a helyzetektől, amikor tanulhatsz és fejlődhetsz a kevésbé kellemes személyekkel való kapcsolataidból.

Az összes nehéz ügyfél elkerülése nem segít a kommunikációs, problémamegoldó vagy ügyfélszolgálati készségeidnek fejlesztésében. Minél több tapasztalatod van embertársaiddal kapcsolatban, annál jobban tudsz reagálni a nehéz helyzetekre.

6. Ne légy aljas ember

Te vagy az aljas személy, akit ezekben a hipotetikus forgatókönyvekben említettek? Lehetséges – valójában egy egész internetes közösség alakult ki, hogy éppen ezt a kérdést tegye fel.

Vannak esetek, amikor aljas ember lehetsz anélkül, hogy észrevennéd. Amikor egy vitás beszélgetés kellős közepén vagy, nehéz lehet megállni az önvizsgálatra. De pontosan ezt kell tenned.

Gúnyos választ adtál? Forgattad a szemed? Ha igen, kérj elnézést. Ez enyhíti a helyzetet, és segít visszanyerni a problémamegoldó perspektívát.

Az aljas emberek nem jönnek ki jól egymással – haragjuk addig jár ping pong labdaként egyikükről a másikra, amíg teljesen ki nem kerül az irányítás alól. Ha abbahagyod és nem leszel többé aljas ember, akkor okosabban fogsz tudni bánni a gonosz emberekkel.

A gonosz emberek kezelése a gyakorlatban

A felkészülés fél siker. A második félidő maga a konfrontáció menedzselése.

Nem számít, milyen jól felkészült vagy a feszült pillanatokra, képesnek kell lenned kiegyensúlyozottan és professzionálisan viselkedni, amikor megérkeznek.

Íme, hogyan kell csinálni:

1. Kezdd jobb lábbal a napot

Az interakció első néhány másodperce valóban megadja az alaphangot a találkozáshoz. Legyél olyan meleg és nyitott, amennyire csak lehetséges, amikor aljas emberekkel érintkezel. Ha csak jobban kihozod belőlük a gonoszságot, az nem tesz jót.

A jobb lábbal való kezdéshez türelem és önfegyelem kell. Ezért olyan fontos felkészülni ezekre a konfrontációkra. Ha nem tudod megőrizni a hidegvéred, csak rontasz a rossz helyzeten.

2. Fordíts figyelmet testbeszédedre

A testbeszéd pontosan annyit tud mondani, mint a szavaid, ha nem többet. Az gonosz emberek a negatív testbeszédből is táplálkozhatnak, például az előregörnyedt vállakból vagy az összefont karokból. Megmutatod ezzel nekik, hogy erejük van a helyzetben, és arra ösztönzöd őket, hogy tartsanak ki.

Amikor durva ügyfelekkel vagy gonosz emberekkel foglalkozol, gondold át, mit mond nekik a testbeszéded. Tartsd a szemkontaktust, állj egyenesen, és tartsd be a megfelelő fizikai távolságot. A barátságos önbizalom kivetítése óriási változást hoz az interakcióban.

3. Kövesd az aranyszabályt

Az empátia egy belső tulajdonság. Az aranyszabály – „viselkedj úgy másokkal, ahogy szeretnéd, hogy veled viselkedjenek” – az, ami tettekre váltja az empátiát.

Ennek az etikai alapelvnek a követése segít abban, hogy minden összetűzés esetén a legjobb lépést tegyed meg. Az aranyszabály arra késztet, hogy mindenkor tisztességesen járj el, abban a reményben, hogy jóindulatú viselkedésed címzettje viszonozza azt.

4. Kerüld a megtorlást

Ha az aljasságra saját aljassággal válaszolsz, az csak fokozza a helyzetet. Benzinnel nem lehet tüzet oltani.

Ha valaki szembeszáll veled, válaszolj kedvesen, még akkor is, ha lényed minden szála viszonozni akarja a gonoszságot. Minél nyugodtabban viselkedsz, annál könnyebben tudod enyhíteni a helyzetet, és mindkettőtök mögé utasítani.

5. Gyakorold a hallgatást

A hallgatás szinte elveszett művészet. Túl sokan félbeszakítják egymást, vagy egyszerűen csak kivárják a sorukat, hogy elkezdjenek beszélni. Ahhoz, hogy valóban meghallgassad azt a személyt, akivel kommunikálsz, ennél sokkal többre van szükség.

Hallgasd figyelmesen, mit mondanak az emberek. A válasz megfogalmazása előtt gondold át a szavaidat. Ha időt szánsz a meghallgatásra és a megfontolt válaszadásra, jobb eredményeket fogsz elérni, mintha csak azt mondanád, ami először eszedbe jut.

6. Beszélj tisztán és óvatosan

A pillanat hevében az emberek minden szavadra lecsapnak. Meg fogják keresni a módját, hogy kiforgassák a szavaidat, és ellened használják fel. Ha higgadtan és pontosan beszélsz, nem lesz semmi, amit a dühös emberek lőszerként használhatnak.

Gyakorold a világos beszédet minden helyzetben. Legyen szó egy vállalati szabályzat elmagyarázásáról, vagy egy bocsánatkérés egy olyan baráttól, aki úgy érzi, hogy sérelem érte, a nyílt beszéd megakadályozza, hogy a rossz helyzet tovább romoljon. Ez akár meg is nyugtathat valakit, aki dühös vagy ideges.

7. Vonj be valaki mást

Egy haver csodákat tesz a kellemetlen helyzetekben. Mindig jó, ha van valaki, aki segít a helyes dolgokat mondani és megtenni, és megvéd, ha az emberek kezdenek rosszul viselkedni veled.

Legyen szó egy menedzserről, egy barátról vagy egy megbízható kollégáról, ha valaki más melletted áll, az emberek kétszer is meggondolják a panaszaikat. Nem az a lényeg, hogy megfélemlítsd őket, hanem az, hogy racionálisabb gondolkodásra ösztönözd őket azzal, hogy megmutatod nekik egy másik személy nézőpontját. Amikor már nem személyesen tekintenek a problémáik forrásának, valószínűleg megnyugszanak.

Végső gondolatok

Egy tökéletes világban nem lennének gonosz emberek. Amíg azonban el nem jön ez az áldott nap, meg kell tanulnod, hogyan kell okosan bánni ezekkel a „kedves” egyénekkel. Kezdj el még ma felkészülni arra, hogy bölcsen bánj azokkal az aljas emberekkel, akik keresztezik az utad, és mindkettőtöknek jobb lesz.

Forrás: lifehack.org


Nagy Emese

Mindig is lekötött a modern technika, amiről nemcsak olvasni, de írni is szeretek. Érdekel, hogy mi hogyan működik és hogyan teszi könnyebbé az életünket. A praktikusság mellett a design és a stílus is fontos a számomra.


Hasonló cikkek: