Hogyan teremtsünk reálisan jó egyensúlyt a munka és a magánélet között 2. rész

19 gyorstipp az egészséges életmód megteremtéséhez

A munka és élet egyensúlya segít fenntartani a pozitív energiaáramlást, és teljes boldogságot nyújt az élet minden területén.

„Az egyensúly nem jobb időgazdálkodás, hanem jobb határkezelés. Az egyensúly azt jelenti, hogy döntéseket kell hozni, és élvezni ezeket a döntéseket.” – Betsy Jacobson

Az egyensúlyt nem lehet rögtön elérni, hanem erőfeszítéseket kell tenned a megteremtése érdekében. A következő lépésekkel kezdheted:

1. Kezdd korán a napot

Valószínűleg ez az első dolog, amit meg kell tenned, hogy helyreállítsd az egyensúlyát. A korai kelés előnyei lehetővé teszik, hogy gondolkodj és tervezz, mielőtt elkezded a napot.

2. Határozd meg a fontossági sorrendet

Ha világos prioritásokat határozol meg az életedben, akkor könnyebben hozhatsz döntéseket. Tudod, hogy ki a legfontosabb számodra, és milyen értékekre szeretnél összpontosítani a céljaiddal.

A prioritásaid idővel változnak és fejlődnek. Ez normális és jó!

3. Ne felejtsd el prioritásként kezelni az egészségedet

Lehet, hogy nem az egészséged jár az első helyen, amikor elkezded a napot. Ha azonban egészséges egyensúlyt szeretnél kialakítani, akkor az egészségedre kell összpontosítanod. Ez jelentheti az egészséges táplálkozást, a testmozgást, a meditációt stb.

4. Az eredményekre koncentrálj, ne az eltöltött időre

Ahelyett, hogy keményebben dolgoznál, fordítsd az idődet és az energiádat a nagyobb eredmények elérésére. A fókuszterületek leegyszerűsítésével több időt szabadítasz fel egy vidámabb és kiegyensúlyozottabb életre.

Nagyon könnyű beleesni az olyan tevékenységek csapdájába, amelyek kimerítik az energiádat. Nincs elég időd, és gyakran túl sok projektet vállalsz. Emiatt a nap végén gyakran kimerülten, aggodalmaskodva és kommunikációképtelenné válhatsz.

Ha kevesebb projektre összpontosítasz, és maximális hatást érsz el, akkor nagyobb sikerélményt, önbizalmat és motivációt érhetsz el. Ráadásul több időd lesz, korábban abbahagyhatod a munkát, és időt tölthetsz azokkal az emberekkel, akik fontosak.

5. Engedd el a félelmet

Sokan, legyenek azok vállalkozók, cégtulajdonosok, vezetők vagy menedzserek, attól tartanak, hogy ha nem dolgoznak, vagy ha nem dolgoznak minden nap, akkor lemaradnak valami fontosról. Előfordulhat, hogy a vállalkozás megbukik, vagy nem kapják meg az előléptetést, vagy ilyesmi. Mindig van valami.

De mi van, ha elhiszed, hogy elég jó vagy, el fogsz érni valami értelmeset, és hogy fontos vagy?

Ha megvan ez a hit és magabiztosság, akkor elengedheted a félelmet. Örömtelibbnek, produktívabbnak fogod érezni magad, és tudod, hogy amit tettél, az elég jó volt.

6. Tudd, hogy mikor kell nemet mondani

Nemet mondani művészet. Ha állandóan nemet mondasz a vezetőségnek, akkor hírneved fokozatosan romlik (és a jobb lehetőségekre, előléptetésekre való esélyed is). Másrészt egy megfontolt „nem” azt mutatja, hogy átgondoltad a prioritásaidat.

Csak akkor mondj nemet, ha úgy érzed, hogy szükséges. Ez egy készség, és idővel fejlődhetsz. Ha úgy érzed, hogy szükséged van egy kis nyugodt időre, ne félj nemet mondani arra az extra hétvégi projektre, amelyet a főnöke szeretne, ha elvállalnál.

7. Az egyensúly naponta változik

Ha a munka és a magánélet egyensúlyára gondolsz, elképzelhetsz egy ideális világot, ahol minden hétköznap 18 órakor érkezel haza. Sajnos előfordulhat, hogy nem tudod minden héten teljesíteni ezeket a munkaórákat.

Ha tudod, hogy az év bizonyos szakaszaiban hosszabb órákkal kell szembenéznie, tervezd meg előre, hogy hogyan teljesíted ezeket a kötelezettségeket. Természetesen, ha éppen most végeztél tíz hetes heti hatvanórás munkával, akkor valószínűleg újra kell értékelned a munkaszokásaidat.

A lényeg, hogy a lehető leggyakrabban elérjük az egyensúlyt, de ne stresszeljünk, ha egy nap nem jön össze.

8. Ne mérd az értéket idővel

A munkahelyen töltött több óra nem teremt több értéket. Valójában a Parkinson-törvény azt sugallja, hogy ha több időt töltesz a munkanapoddal, akkor elveszíted a fókuszt. Azt gondolhatod, hogy „csak néhány percre” bejelentkezhetsz a Facebookra, mert később bármikor bepótolhatod az időt.

A munkatapasztalat, az iskolai végzettség és a specializáció kritikus tényező a magas jövedelem elérésében. Nem mész semmire, ha egyszerűen több órát töltesz az irodában, értéktől függetlenül. Hozd ki a legtöbbet az irodában töltött időből jó időgazdálkodási készségekkel, és figyeld meg a munkád értékének növekedését.

9. Hozzon létre egy diagramot

A diagram készítése segít elképzelni a napot. Előre eldöntheted, hogy mennyi időt fordítasz a munkára, a családra, a barátokra és így tovább. Segít abban is, hogy megtaláld azokat a területeket a rutinodban, amelyek több szünetet igényelhetnek.

10. Kezdj el naplót vezetni

Az egyik legnagyobb dolog, ami segített a személyes fejlődésemben és a céljaim elérésében, az az, hogy minden nap használom a naplómat.

Ez az a hely, ahol az álmaimnak otthont adhatok. Ez ad otthont kreatív gondolataimnak. Ez egy olyan hely, ahová el lehet menekülni. Ahol gondolatokat és megjegyzéseket írhatok le arról, hogy hol vagyok jelenleg – a gondolkodásommal, a gondolkodásmódommal és a hitrendszeremmel.

11. Proaktívan kezeld az energiádat

Egy 0-tól 10-ig terjedő skálán hogyan értékelnéd az energiádat és hatékonyságodat délelőtt 10 órakor? Mi a helyzet délután 4-kor? Sokan azt tapasztalják, hogy energiájuk és összpontosítási képességük fokozatosan csökken a nap folyamán. Ha ez megtörténik, itt az ideje, hogy megtanuld, hogy hogyan kezeld jobban az energiáidat.

Előfordulhat, hogy többet kell aludnod és más stresszkezelési technikákat kell alkalmaznod, hogy az energiádat a nap folyamán egyenletes szinten tartsd. Ezzel időt és energiát takaríthatsz meg, amikor hazamész a családodhoz – kevesen szeretik zombikkal tölteni az időt.

Megpróbálhatod módosítani az étrendedet, bevezetni egy délutáni edzést, vagy rövid ideig szunyókálni, amikor hazaérsz, hogy serkentsd a szervezeted energiatartalékait.

12. Munka egy olyan vállalatnál, amely értékeli a munka és a magánélet egyensúlyát

Ahelyett, hogy egyedül próbálnád megváltoztatni egy nagy szervezet diszfunkcionális kultúráját, tegyél magadnak egy szívességet, és dolgozz egy olyan vállalatnál, amely értékeli a munka és a magánélet egyensúlyát.

Szerencsére egyre több cég ismeri fel a munka és a magánélet egyensúlyának fontosságát, így számos iparágban találhatsz jó lehetőségeket.

Ha új állást keresel, az interjú során próbáld meg átérezni a vállalati kultúrát.

13. Eddz hetente többször

Vannak, akik a testmozgást olyan luxusnak tekintik, amelyet élvezni kell, és „valamikor a jövőben” űzni. Ha kiegyensúlyozott életet élsz, megértetted a testmozgás fontosságát.

Hatékony edzési rutin nélkül az energiaszinted csökkenni fog, és ez kihat a munkaképességedre és az élet élvezetére.

14. Teremts több időt a családodra

Ez egy olyan terület, amely sokat jelent.

Ha tudsz egy kis teret teremteni, hogy több időt tölthess azokkal az emberekkel, akik fontosak számodra, hatalmas különbséget fogsz látni az életedben.

15. Szánj napi egy órát a gondolkodásra és a pihenésre

Elképesztő, hogy mi mindenre van valójában időnk, különösen akkor, ha úgy döntünk, hogy tényleg időt szakítunk rá. Állandóan hallom a „nincs időm” kifejezést. Mi lenne, ha megváltoztatnád ezt a gondolkodásmódot, és napi egy órát kezdenél magadnak szentelni?

Egy óra, hogy dolgozz magadon. Egy óra olvasásra. Egy óra egy új készség elsajátítására.

Az igazság az, hogy mindannyian találhatunk időt, ha fontos számunkra. Ez a napi egy óra segíthet nekünk kreatívabbá válni, és növelheti az energiádat és a képességedet összpontosítani. Ráadásul fejleszteni fogod a képességeidet.

16. Csinálj minden nap egy dolgot, amit szeretsz csinálni

Gyakran elfelejtjük megtenni vagy élvezni azokat a dolgokat, amelyek valójában a legnagyobb örömet okozzák számunkra.

Az egyik legjobb módja annak, hogy egyensúlyt hozz vissza az életedbe, ha újra elkötelezed magad olyan dolgok mellett, amelyek a legnagyobb örömet szerzik. Ha nincs semmi, azt javaslom, keressen valamit, amiért szenvedélyesen rajongsz. Ez lehet olvasás, séta, meditáció, hangszer- vagy nyelvtanulás, vagy jobb szakáccsá vagy kertésszé válni.

17. Használd ki a szabadságod napjait a pihenésre

Egy 2019-es tanulmány arról számolt be, hogy „a munkavállalók 55 százaléka számolt be arról, hogy nem használta ki az összes szabadságnapját”.

A fizetett szabadság része a kompenzációdnak, így annak elmulasztása olyan, mintha készpénzt gyújtanál fel. Használd ezt a munkától távol töltött időt arra, hogy visszanyerd az energiádat, és összpontosíts a mentális egészségedre.

18. Használj valamilyen rendszert az összpontosításra

Vannak olyan rendszerek és szokásak, amelyekkel koncentrált és produktív maradsz. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy időt takaríts meg, hogy minden nap időben távozzon az irodából.

19. Fejezz ki hálát azért, amid van

Néha annyira elfoglaltak vagyunk, hogy végigdolgozzuk a napokat, és a jövőre gondolunk, hogy elfelejtjük az itt és most, ezt a jelen pillanatot. Alapvető fontosságú, hogy mindent szemügyre vegyünk az életünkben, és értékeljük azt, amink van.

Próbáljon meg hálát adni három dologért minden nap végén, és nézd meg, hogy ez hogyan változtatja meg hangulatodat és gondolkodásmódodat.

Végszó

Ha már sikerült megteremtened a munka és a magánélet közötti egyensúlyt, az nagyszerű! Ha elolvastad ezt a listát, és rájöttél, hogy hiányzik néhány darab, soha nem késő elkezdeni. Találd meg, hogy mi segít abban, hogy produktívnak és elégedettnek érezd magadat, hogy olyan életet teremts, amelyre büszke lehetsz.

Forrás: lifehack.org


Nagy Emese

Mindig is lekötött a modern technika, amiről nemcsak olvasni, de írni is szeretek. Érdekel, hogy mi hogyan működik és hogyan teszi könnyebbé az életünket. A praktikusság mellett a design és a stílus is fontos a számomra.


Hasonló cikkek: